مهری تبریزی یگانه؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد
چکیده
هدف از این پژوهش ارائة مدل نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی است. روش پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر رویکرد، کیفی است و از روش تحلیل تم (مضمون) استفادهشده است. برای انجام مصاحبه میدانی، مشارکتکنندگان پژوهش شامل اساتید دانشگاهی و مدیران حوزه گردشگری ورزشی بودند (23 نفر). روش نمونهگیری بهصورت هدفمند ...
بیشتر
هدف از این پژوهش ارائة مدل نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی است. روش پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر رویکرد، کیفی است و از روش تحلیل تم (مضمون) استفادهشده است. برای انجام مصاحبه میدانی، مشارکتکنندگان پژوهش شامل اساتید دانشگاهی و مدیران حوزه گردشگری ورزشی بودند (23 نفر). روش نمونهگیری بهصورت هدفمند انجام گردید. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم با استفاده از نرمافزار مکسکیودیای نسخه پرو انجام گردید. نتایج تحلیل مضمون نشان داد که 4 مضمون سازماندهنده (انگیزشی، آموزشی، اطلاعرسانی و فرهنگسازی) و 22 مضمون پایه بهعنوان ابعاد نقش رسانهها در سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی وجود دارد. همچنین با بررسی فراوانیهای هر یک از مضامین سازماندهنده مشخص گردید که مضمون سازماندهنده انگیزشی و اطلاعرسانی، از فراوانی بیشتری نسبت به بقیه مضامین برخوردار است. با توجه به نقش پررنگ رسانههای مختلف بر توسعه سرمایهگذاری و تأمین مالی در صنعت گردشگری ورزشی، میبایست رفع چالشهای آن، از اهداف اصلی برنامههای توسعه رسانههای ورزشی باشد که توصیه میشود رسانههای مختلف از نتایج پژوهش حاضر بهره گیرند.
سینا فلاحتی؛ مینا حکاک زاده؛ محمد پوررنجبر
چکیده
هدف این پژوهش طراحی مدل نقش رسانهها در نهادینهسازی فعالیت ورزشی در اوقات فراغت ایران با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری بود. پژوهش حاضر از نوع کیفی است. در ابتدا با استفاده از تحلیل مضمون، مضامین پایه، سازماندهنده و فراگیر شناسایی و در ادامه، مدل ساختاری تفسیری، ترسیم گردید. جامعه پژوهش حاضر در دو بخش تحلیل مضمون و ساختاری تفسیری ...
بیشتر
هدف این پژوهش طراحی مدل نقش رسانهها در نهادینهسازی فعالیت ورزشی در اوقات فراغت ایران با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری بود. پژوهش حاضر از نوع کیفی است. در ابتدا با استفاده از تحلیل مضمون، مضامین پایه، سازماندهنده و فراگیر شناسایی و در ادامه، مدل ساختاری تفسیری، ترسیم گردید. جامعه پژوهش حاضر در دو بخش تحلیل مضمون و ساختاری تفسیری شامل اساتید مدیریت ورزشی و رسانه ورزشی که پژوهشهایی در زمینه اوقات فراغت ورزشی و رسانه به چاپ رسانده باشند (حداقل دو پژوهش) و همچنین مدیران و تهیهکنندگان رسانههای ورزشی (شبکه ورزش، رادیو ورزش و روزنامههای ورزشی) که در زمینه اوقات فراغت برنامههایی تولید و تدوین نموده بودند. ابزار اندازهگیری در بخش تحلیل مضمون، مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش مدل ساختاری تفسیری، پرسشنامه بود. از دو روش تحلیل مضمون (نرمافزار مکس کیودیای) و مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) (نرمافزار اکسل) برای تجزیهوتحلیل دادهها استفادهشدهاست. 5 مضمون سازماندهنده و 28 مضمون پایه برای نقش رسانهها در نهادینهسازی فعالیت ورزشی در اوقات فراغت ایران شناساییشده است. نتایج نشان داد که مضامین «فرهنگسازی» و «اجتماعی» وابستگی زیادی به سایر مضامین دارند و به بیان دقیـقتـر در دسـته متغیرهـای وابسـته قـرار میگیرند. مضامین «اطلاعرسانی» و «آموزشی» نیز بهعنوان متغیرهای مسـتقل، نقـش هـدایتکننـدگی حـداکثری و وابسـتگی ضعیفی دارند؛ و مضمون انگیزاننده نیز بهعنوان متغیری با حداقل وابستگی و نفوذ در دسته عوامل خودمختار قرار دارند. براساس یافتههای پژوهش پیشنهاد میشود تا در تعریف و ارتقای نقش رسانهها در توسعه مشارکت ورزشی، به محور قرار دادن برنامههای آموزشی ورزش در رسانهها و رسانههای آموزشی ورزش تأکید شود.
محمد صدیق پورمند؛ مینا حکاک زاده؛ محسن منوچهری نژاد
چکیده
هدف از این پژوهش، طراحی مدل تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری بهعنوان روش تحقیق استفادهشده است. روش گردآوری داده ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، طراحی مدل تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش تحلیل محتوا و رویکرد گلیزری بهعنوان روش تحقیق استفادهشده است. روش گردآوری داده ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبههای عمیق و باز با 15 نفر از شامل مدیران ارشد وزارت آموزشوپرورش و اعضای هیئتعلمی رشته مدیریت ورزشی گرایش برنامهریزی و کلیه افراد دارای تجربه اجرایی در بحث برنامهریزی استراتژیک سازمانهای ورزشی میباشد. روایی و پایایی کدهای بهدستآمده به تأیید رسید. برای تحلیل دادهها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی با بهرهگیری از نرمافزار مکسکیودیای نسخه پرو استفاده گردید. تجزیهوتحلیل دادهها نشان داد که 22 مفهوم و 4 مقوله (کد محوری)، از مؤلفههای اثرگذار بر تصمیمگیری استراتژیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت تربیتبدنی آموزشوپرورش، عوامل فردی، امکانات و زیرساختها و سازمانی می باشد.